Zajęcie pasa drogowego.
Podstawa Prawna - Art. 39 ust. 3, art. 40 ust. 1, ust. 2 pkt 1 i 3, ust. 3-6, 11,13, 13 a i 15 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach; - § 1 i§ 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń za zajęcie pasa drogowego; - Uchwała Nr XIX/129/16 Rady Gminy Secemin z dnia 16 listopada 2016 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych oraz umieszczenie urządzeń w pasie drogowym; - art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. |
|
III. Załączniki do wniosku - Plan sytuacyjny zajmowanego odcinka pasa drogowego, z obrysem zajmowanej powierzchni; - Projekt techniczny wykonywanych robót wraz z kompletem uzgodnień; - Zatwierdzony przez Starostę Powiatu projekt organizacji ruchu (jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych); - Oświadczenie, kto wykona odtworzenie nawierzchni drogowej względnie kopia zlecenia złożonego firmie drogowej z potwierdzeniem przyjęcia.
Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika – dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, na rachunek bankowy Urzędu Gminy Secemin w Bank Spółdzielczy we Włoszczowie Oddział w Seceminie nr 70 8276 1026 2102 0000 0303 0001.
Wymagany wniosek - w formie elektronicznej – wzór wniosku do pobrania na dole strony |
|
IV. Dokumenty do wglądu - brak |
|
V. Opłaty Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłaty zgodnie z uchwałą Nr XIX/129/16 Rady Gminy Secemin z dnia 16 listopada 2016 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych oraz umieszczenie urządzeń w pasie drogowym. |
|
VI. Termin załatwienia sprawy Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. |
|
VII. Miejsce załatwienia sprawy Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin pokój 5a, tel.34/355 60 17 wew.41 |
|
VIII. Godziny pracy Pn.- Pt. 730 – 1530 |
|
IX. Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, za pośrednictwem Wójta Gminy Secemin, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
|
X. Uwagi Wniosek o wyrażenie zgody na zajęcie pasa drogowego (zawierający: nazwę jednostki, miejsce, powierzchnię oraz planowany okres zajęcia odcinka pasa drogowego) należy złożyć w sekretariacie UG Secemin pok. Nr 13 (II piętro). |