Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieskańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców
Podstawa Prawna Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2016r., poz. 722) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 23 z późniejszymi zmianami); Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2015 r., poz. 783 z późniejszymi zmianami); Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007r. Nr. 187, poz. 1330) |
|
Wymagany wniosek wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców do pobrania na dole strony
|
|
Załączniki do wniosku dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia w przypadku, gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie. |
|
Dokumenty do wglądu osoba fizyczna dowód osobisty |
|
Opłaty 17 zł opłaty skarbowej* za wydanie zaświadczenia W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową* 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
|
|
Termin załatwienia sprawy bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 7 dni |
|
VII. Miejsce załatwienia sprawy Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin pokój 8 |
|
VIII. Godziny pracy Pn.- Pt. 730 – 1530 |
|
IX. Tryb odwoławczy Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o żądanej treści wnosi się do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia. |
|
X. Uwagi Sprawę załatwia się osobiście lub przez pełnomocnika po okazaniu pełnomocnictwa na piśmie do załatwienia sprawy. W celu uzyskania zaświadczenia o braku osób zameldowanych pod danym adresem właściciel lokalu przedstawia do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np. umowę cywilno-prawną, wypis z księgi wieczystej, decyzję administracyjną lub orzeczenie sądu. Pobór opłaty skarbowej za czynności administracji rządowej i samorządowej w formie bezgotówkowej bez dodatkowych opłat na rachunek bankowy Urzędu Gminy konto bankowe nr 70827610262102000003030001 BS Koniecpol Oddział Secemin |
Pliki do pobrania
Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru.pdf (154.30 KB)