GMINA SECEMIN
DOSTĘPNOŚĆ
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Secemin
GMINA SECEMIN zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Portal Gminy Secemin.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Zamieszczone na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Wyłączenia
- oświadczenia majątkowe
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: DOMINIK STAWIARZ.
- E-mail: dominik.stawiarz@secemin.pl
- Telefon: 343556044
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
- Adres: https://www.rpo.gov.pl/
- E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
- Telefon: 800676676
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba: Urząd Gminy Secemina, ul. Struga 2, 29-145 Secemin.
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do obu wejść prowadzą schody. Przy głównym wejściu, przy schodach zamontowany jest dzwonek w celu przywołania pracowników Urzędu przez osoby z dysfunkcją narządu ruchu. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy. Na parter zapewniono dostęp poprzez schodołaz. Ze względu na brak windy Pracownicy Urzędu zapewniają obsługę tych osób na poziomie parteru. Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami zapewniono komunikację w formie - pracownik schodzi do klienta po telefonicznym zawiadomieniu przez osobę wnioskującą. Toaleta na parterze jest w pełni dostępna dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do urzędu.
Komunikacja osób niesłyszących lub słabo słyszących: istnieje możliwość skorzystanie z usługi tłumacza migowego, poprzez połączenia wideo z tłumaczem języka migowego z poziomu przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej oraz dowolnego urządzenia z kamerą. Usługa ta jest dostępna w dni robocze w godzinach pracy – po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym
(pod numer: 34/ 3556 017) lub mailowym na adres: gmina@secemin.pl.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.